Hejsan!
Idag har jag gjort ett armband i makramé.
Det är gjort med neongrönt nylonsnöre (även om det inte syns på bilden) och har en berlock i form av en svala. Det har ett så kallat makramélås, vilket gör att det är enkelt att ta av och på. 30:-
 
Idag har jag även gjort dödsrelikerna från Harry Potter i pärlor. Jag började med att göra den på en fyrkantig pärlplatta, men den blev så ful att jag inte ens strök den. Sen provade jag den här:
Den är gjord på en rund pärlplatta. Den blev tillräckligt bra för att jag skulle stryka den, men jag var fortfarande inte helt nöjd med formen av framförallt triangeln, eller ska jag säga osynlighetsmanteln. Jag funderade ett tag på vad jag skulle göra, sen kom jag på att jag kunde sätta fast en bit maskeringstejp på bordet med den klistriga sidan uppåt, och sedan lägga på pärlor på frihand. Då blev det så här:
Den blev jag mer nöjd med. Om någon vill ha dem kostar de 20 kr/st som nyckelringar, eller 30 kr/st i ett armband.
 
Hoppas att det fanns något ni gillade! :-)
//Amanda
Armband, Harry Potter, Makramé, hemgjord, photopearls, pärlplattor,

Kommentera

Publiceras ej