Hej på er!
Jag lovade att det skulle dyka upp ett inlägg om min present idag, och här är det.
Jag gjorde en 18 cm hög och 9 cm bred Tardis (3D) av pärlor.
Jag började uppifrån och arbetade mig nedåt. Jag hade inget mönster, utan jag hittade på hur bitarna skulle se ut allt eftersom. Om någon vill ha mönstret får ni väl skicka ett meddelande, för jag tror att de flesta är ganska ointresserade av det. Den är gjord av Photopearls-pärlor i färg 17, rutorna är gjorda i färg 9, och även om man inte ser det är rutan under "pull-to-open-skylten" gjord av färg 10, även fönstren och lampan är gjorda av färg 10. Under "Police-box-skylten" däruppe har jag använt mig av färg 2.
Skyltarna är helt vanliga utskrifter från skrivaren som jag har kört igenom kopiatorn och förminskat till rätt storlek. Dessa är sedan utklippta och ditklistrade.
Här är en av väggarna innan jag strök och monterade. Observera färgfälten där skyltarna ska sitta senare. Dessa färgfält gjorde jag ifall skyltarna inte skulle täcka hela området de skulle täcka, för att jag skulle veta hur stora skyltarna behövde vara och för att jag skulle veta exakt var jag skulle limma på mina papperslappar.
 
Vworrrp Vworrrp Vworrrp Vworrrp Vworrrp Vworrrp..............
 

Doctor who, photopearls, pärlplattor,

Kommentera

Publiceras ej