Hejsan!
Gårdagens projekt var att klura ut hur man gör pärlplattor, fast i 3d, och hur dessa ska monteras. Jag hittade en instruktion här. Jag försökte efterlikna detta bäst jag kunde.
Den här kuben innehåller faktiskt inget lim alls. Det gick ganska bra, så jag provade att göra en större kub, i form av en Rubiks kub.
Hit gick det bra, sen skulle pärlplattorna strykas och monteras. Då gick det mindre bra. Jag strök dem för mycket, då gick det inte att montera utan att delarna gick sönder. Så den kuben slutade i papperskorgen. Men ge upp fanns inte på kartan, så jag började om. Jag pärlade alla delar igen och strök dem. Den här gången var jag fast besluten att inte stryka dem för länge, så jag strök dem bara lite. Så när jag skulle montera gick några bitar sönder igen, men det var bara några pärlor som lossnade. 
Den här innehöll till en början inte heller något lim, men sen limmade jag fast pärlorna som ramlade av. Så jag använde inget lim i själva monteringen, men sen behövde jag laga den..... Jag är över det hela nöjd, jag fick ihop den och den är hel.
photopearls, pärlplattor, rubiks,

Kommentera

Publiceras ej